Σελίδες

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Από τον τρύγο στη σπορά....

Ξεκινήσαμε με τα φρούτα του φθινοπώρου γενικά και μιας και τα μήλα είναι στην εποχή τους κάναμε λίγα μαθηματικά ..ταξινόμηση ανά χρώμα , ανά μέγεθος  και σειραθετήσεις.




και μιλώντας για τα φρούτα περάσαμε στον σταφύλι...αρχικά ζητήσαμε βοήθεια από τους γονείς που ανταποκρίθηκαν και μας έφεραν ότι μπορείτε να φανταστείτε...σταφύλια και σταφίδες, κουλούρια με σταφίδες και σταφιδόψωμα, μουστοκούλουρα και μουσταλευριές...τα δοκιμάσαμε και αποφασίσαμε τι μας αρεσει περισσότερο.... και αφού άρεσαν σε εμάς φανταστείτε την πονηρή την κυρά Μάρω πώς θα ένιωθε όταν προσπαθούσε να τα πιάσει και δεν τα έφτανε....τον είπαμε το μύθο, τον παίξαμε και εμείς, ούτε και εμείς καταφέραμε να τα πιάσουμε τα σταφύλια και για να το θυμόμαστε το φτιάξαμε και το κρεμάσαμε στον τοίχο του σχολείου.








Τα σταφύλια εκτός όμως από ζουμερά είναι και στρογγυλά και έτσι αρχίσαμε να κάνουμε στρογγυλές στρογγυλές ρώγες στον πίνακα της τάξης...φτιάχνοντας το πιο μεγάλο τσαμπί σταφύλι...








Μετά περάσαμε στη σπορά και στον γεωργό που ποτέ του δεν ξεκουράζεται, από τη μια δουλειά στην άλλη..φυτέψαμε και εμείς με τον γνωστό τρόπο...


αλλά κλείσαμε στο σκοτάδι το ένα μέρος του χωραφιού μας....
και αρχίσαμε τις προβλέψεις και τις παρατηρήσεις...


ομαδικά και ατομικά , πρώτα προβλέπουμε τι θα γίνει, και μετά παρατηρούμε και καταγράφουμε τι έχει γίνει .  Συζητάμε τα αποτελέσματα και αποφασίζουμε πια πρόβλεψη ήταν σωστή. Στο τέλος κάνουμε νέα πρόβλεψη για το τι θα συμβεί μέχρι την επόμενη παρατήρηση.



























Συζητήσαμε το έργο του Βάλια Σεμερτζίδη: το όργωμα . Μιλήσαμε για τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης και για το ποια ώρα της ημέρας διαδραματίζεται, για το αν είναι κουραστική δουλεία το όργωμα και άλλα που προέκυψαν με τη συζήτηση. Στη συνέχεια δώσαμε στα παιδιά μια φωτοτυπία και τους είπαμε να βάλουν τα δικά τους χρώματα στην εικόνα με στόχο να δούμε αν μπορούν να διακρίνουν τα αντικείμενα και να τα ζωγραφίσουν έτσι ώστε να ξεχωρίζουν .




2 σχόλια: