Σελίδες

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

Μίλα μου για Μήλα.....

Καλή χρονιά επισήμως από το μπλογκ .... δυστυχώς η χρονιά άρχισε με αρκετές δυσκολίες και ευτυχώς με όλη μας την καλή διάθεση να είμαστε τυπικές και να κάνουμε τη δουλειά μας παρότι το υπουργείο έχει αφήσει πολλές τρύπες στις προβλέψεις του για το πώς θα λειτουργήσουν φέτος τα νηπιαγωγεία, όπως το ποιος ανοίγει την καγκελόπορτα όταν αυτή είναι 20 μέτρα μακριά από την τάξη , έξω βρέχει , και πρακτικά δεν μπορείς να αφήσεις τα παιδιά να περιμένουν 10 λεπτά μέχρι να την κλειδώσεις για να πας στην τάξη  .....
Στα δικά μας τώρα...

Εμείς αποφασίσαμε αρχικά να μάθουμε μόνο το αρχικό γράμμα από το όνομά μας -εξάλλου έχουμε μια ολόκληρη χρονιά για να μάθουμε το υπόλοιπο- και για καθαρά πρακτικούς λόγους, για να βρίσκουμε το συρτάρι μας κάνοντας αντιστοίχηση. Φτιάξαμε λοιπόν ταυτότητες αρχικού γράμματος, ζωγράφισαν τα παιδιά το αρχικό τους γράμμα από τη μια μεριά , και κάτι εντελώς δικό τους από την άλλη, μοιράσαμε τις καρτέλες που μπήκαν τελικά στα συρτάρια, και  τα παιδιά προσπάθησαν με το αρχικό τους γράμμα να βρουν ποιο όνομα ήταν το δικό τους.  Στη συνέχεια διαλέξαμε συρτάρια, τοποθετήσαμε τις καρτέλες και μετά πάλι παιχνίδι να βρούμε ποιο συρτάρι είναι ποιανού παιδιού.  Αφού καταφέραμε να αναγνωρίζουμε το συρτάρι μας, κρεμάσαμε τις καρτέλες ψηλά για να μπορούμε να τις συμβουλευόμαστε σε περίπτωση ανάγκης.




Κατά λάθος, τις πρώτες μέρες, διαβάσαμε ένα παραμύθι για το Νεύτωνα και το μήλο..... τις υπόλοιπες μέρες , ανάμεσα σε συρτάρια και κανόνες και τρενάκια και κυρία πότε θα φάμε και πότε θα βγούμε διάλειμμα τα παιδιά άρχισαν να παίζουν με τα μήλα από το μπακάλικο , να τα βάζουν στο κεφάλι τους, και να τα ρίχνουν κάτω.... και σκέφτηκα ότι ήταν κρίμα να πάει χαμένη αυτή η ευκαιρία και έτσι αρχίσαμε να μιλάμε για τα μήλα του Νεύτωνα.


Βασικά χορέψαμε το Μήλο μου κόκκινο, χορέψαμε μέχρι που σκάσαμε .... μετά φάγαμε μήλα,τα μυρίσαμε, παρατηρήσαμε τα χρώματά τους και το σχήμα τους, τα κόψαμε στη μέση και τα κάναμε και αποτύπωμα 



την ιδέα τη βρίκαμε εδώ


Καθώς τρώγαμε όμως τα υπόλοιπα μήλα,  είδαμε τους σπόρους τους και αποφασίσαμε να δούμε τι θα γίνει αν τους φυτέψουμε ... θυμόμαστε να τους ποτίζουμε τακτικά, και έχουμε βάλει το ποτηράκι με το χώμα και τους σπόρους στο παράθυρο να το βλέπει ο ήλιος και περιμένουμε.




Τα παιδιά όμως είχαν πει να στολίσουμε την τάξη με μήλα οπότε φτιάξαμε ένα στεφάνι με μήλα από εδώ

Τα μήλα όμως τα έχουμε συναντήσει και στη Μυθολογία , με τον κήπο των Εσπερίδων.... διαβάσαμε το μύθο , τον παίξαμε (άρεσε πολύ στα παιδιά) και στη συνέχεια φτιάξαμε και τον δικό μας κήπο των εσπερίδων.
















Διαβάσαμε το βιβλίο "Το Δέντρο που έδινε"




Στη συνέχεια σειραθετήσεις, ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις για να δω εγώ τι ξέρουν τα παιδιά και πώς να οργανώσω τις δραστηριότητες των μαθηματικών στη διάρκεια της χρονιάς.








και φυσικά διαγωνισμός ταχύτητας για να έχουν ένα κίνητρο τα παιδιά.








Στη συνέχεια σύνδεση λέξεις - εικόνας, για τον πίνακα αναφοράς της τάξης




Η μηλιά στις εποχές.... ομολογώ άστοχο εκ μέρους μου αν και κατέβαλλαν φιλότιμες προσπάθειες να το ολοκληρώσουν







Και αφού το μήλο είναι φρούτο φθινοπωρινό, ας μιλήσουμε και για το φθινόπωρο γενικά.


Χρώματα του φθινοπώρου, φύλλα, ομαδοποιήσεις, απαρίθμηση, τόσα όσα, λιγότερα από , περισσότερα από....







Ανασύνθεση της λέξης "ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ"


 και όλα αυτά τα φύλλα στο δέντρο της τάξης ....


και φυσικά λίγο κόψιμο για να δούμε που βρίσκονται και σε αυτόν τον τομέα και για να ολοκληρώσουμε το στολισμό της τάξης.





συνεχίζεται......

1 σχόλιο: