Σελίδες

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

ΟΡΓΩΜΑ - ΣΠΟΡΑ

ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΓΩΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΠΟΡΑ
ΜΕ ΑΦΟΡΜΉ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ "Ο ΓΕΩΡΓΟΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟ" ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟΝ ΓΕΩΡΓΌ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΟΡΓΩΣΕΙ...ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΣΕ ΌΛΕΣ ΤΟΥ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
.ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΤΟ  ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (το εποπτικό υλικό μας είναι από:http://www.kindykids.gr/teachers-material/431-spora.html?catid=68%3Ateachers-material-autumn)

Έτσι λοιπόν με τον γεωργό για αρχηγό ....
στήσαμε  ένα τεράστιο χωράφι για να οργώσουμε και να το δραματοποιήσουμε μέσα στην τάξη μας.



Διαβάσαμε το .....
και ζωγραφίσαμε τα στάδια ανάπτυξης ενός σπόρου...
 παίξαμε με καρτέλες σειραθέτησης σχετικά με την ανάπτυξη του σπόρου


και το ζωγραφίσαμε , ο καθένας με το δικό του τρόπο










 Δημιουργήσαμε μια σύμβαση με τα παιδιά και συμφωνήσαμε ότι το βαμβάκι θα είναι το χώμα ώστε να φυτέψουμε και εμείς , τι άλλο , φακές..( φυτρώνουν γρήγορα και τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να δουν τα αποτελέσματα των κόπων τους)





 τις ποτίσαμε και περιμέναμε για τα αποτελέσματα



 πώς όμως θα προστατέψουμε το χωραφάκι μας από τα πουλιά???
θα φτιάξουμε σκιάχτρα...(την ιδέα την πήρα από το internet)







Καλά τα σκιάχτρα αλλά καθώς περνούν οι μέρες , και οι φακές μεγαλώνουν θέλαμε να σημειώνουμε τις παρατηρήσεις μας για την ανάπτυξή τους...έτσι πλαστικοποιήσαμε ένα Α4 και κάθε μέρα τα παιδιά σημείωναν  τις αλλαγές που έβλεπαν στις φακές που φύτεψαν. 









(τα παιδιά αντιγράφουν την ημέρα αλλά "γράφουν" τις παρατηρήσεις τους με τη ζωγραφική τους)

αποδείχτηκε όμως ότι οι καρτέλες άρεσαν στα παιδιά και έτσι βρήκαμε την ευκαιρία για λίγο παραπάνω παιχνίδι που όμως μας έδωσε την ευκαιρία να δουλέψουμε τον περιγραφικό λόγο των παιδιών,

 να αντιστοιχήσουμε την χρονικότητα των εικόνων με αριθμούς 
να δούμε τα λάθη ....και να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατακτήσουν τη σωστή αλληλουχία των εικόνων 



περιγραφικός λόγος πάλι και αντιστοίχηση εικόνας με αριθμό


 Οι δύο παραπάνω δραστηριότητες ήταν διερευνητικές και μας έδωσαν πληροφορίες για το επίπεδο των παιδιών στον περιγραφικό τους λόγο , για το ποια παιδιά δεν έχουν κατακτήσει χρονικές έννοιες όπως πρώτα, μετά , στο τέλος , ποια έχουν πλούσιο ή φτωχότερο λεξιλόγιο και ποια έχουν κατακτήσει την αλληλουχία  και την ποσότητα  των αριθμών ή όχι.

Ραντεβού την επόμενη εβδομάδα.....


5 σχόλια:

  1. Εξαιρετικές οι δραστηριότητές σας. Μόλις πρόσθεσα τον σύνδεσμο στη χθεσινή μου ανάρτηση και πρόσθεσα και το ιστολόγιό σας που ομολογώ πως δεν ήξερα στην λίστα των ιστολογίων μου. Περιμένουμε τη συνέχεια...Φιλικά. Τάνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. φοβερές δραστηριότητες !!!
    τα σκιάχτρα μοναδικά !!!
    το φύλλο παρατήρησης έξυπνο !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλή και οργανωμένη δουλεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έφη, ένα βραβείο για την καινούρια σου αρχή. Σου εύχομαι τα καλύτερα. Φιλικά. Τάνια.
    http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/10/blog-post_5368.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μια πλήρης προσέγγιση!
    Μπράβο σας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή