Μετά το όργωμα σειρά είχε ο τρύγος και ο γεωργός μας μάζεψε τους εργάτες τους και ξεκίνησαν για τον αμπελώνα. Μετά από συζήτηση καταλήξαμε με τα παιδιά ότι τρύγος είναι η δουλειά που μαζεύουν τα σταφύλια σε καλάθια και μετά ή τα πουλάνε, ή τα τρώνε ή τα κάνουν σταφίδες (ευτυχώς έχουν και Κορίνθιους μέσα στην τάξη,που μας έφεραν και σταφύλια ) ή τα πατάνε για να κάνουν κρασί...
Βρήκαμε λοιπόν τις βασικές μας λέξεις και τις μετατρέψαμε σε παζλ για να παίξουμε μαζί τους
Τις καταγράψαμε για να τις συγκρίνουμε, πόσες συλλαβές , πόσα γράμματα, ποια είναι ίδια...
και αφού μετρήσαμε και καταγράψαμε συλλαβές και γράμματα ήρθε η ώρα να τις συγκρίνουμε: ποια είναι η ποιο μεγάλη; Τα παιδιά είπαν ότι το σταφύλι και ο μούστος έχουν και οι δύο 7 γράμματα αλλά το σταφύλι είναι σίγουρα ποιο μεγάλο γιατί έχει 3 συλλαβές ενώ ο μούστος 2...
και καθώς οι μέρες της εβδομάδας περνούν μας επισκέφτηκε η κυρά Μάρω η Αλεπού για να μας διηγηθεί την ιστορία της, με την ψηλή κληματαριά που στο τέλος έμεινε και νηστική....
Μιλήσαμε και για τον πίνακα του Πήτερ Σέσερμαν : Ο Τρύγος
Περιγράψαμε τα χρώματα, τα σχήματα και τα συναισθήματα που μας προκαλεί ο πίνακας και αποφασίσαμε να γίνουμε μαθητευόμενοι ζωγράφοι, και να δουλέψουμε με λαδοπαστέλ
Επόμενη δραστηριότητα στη σειρά ο μεγάλος διαγωνισμός ταχύτητας που διοργανώσαμε στην τάξη μας...
έχουμε παρατηρήσει ότι τα παιδιά μας "βαριούνται" να περιγράψουν έτσι και εμείς τους στήσαμε μια παγίδα....βάλαμε τα προνήπια να διαγωνιστούν στο ποιος θα βάλει τις παρακάτω καρτέλες στη λογική σειρά πιο γρήγορα.
Οι μικροί μπερδεύονται και έτσι τα νήπια καλούνται να τους βοηθήσουν να το κάνουν σωστά περιγράφοντάς τους τις καρτέλες ...στην αρχή πετάγονταν για να αρπάξουν με τα χέρια τη σωστή καρτέλα αλλά ο διαιτητής τότε θεωρούμε τη βοήθεια άκυρη, έπρεπε να περιγράψουν την καρτέλα όχι να την δείξουν...
Και να ο νικητής....
Η γιαγιά του Τηλέμαχου μας είχε φέρει αρκετό σταφύλι από το αμπέλι ...
φάγαμε...μμμμμ
νόστιμο δείχνει....
ο καιρός δεν μας επέτρεψε να βγούμε για να πατήσουμε σταφύλια αλλά αποφασίσαμε να το κάνουμε με τα χέρια μας ....και προσπαθήσαμε αρκετά να βρούμε δύναμη
αλλά το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό..
μοιράσαμε το μούστο σε δύο δοχείο , ένα για να τον αφήσουμε να "βράσει" μέσα στην τάξη για να παρατηρήσουμε τη ζύμωση του μούστου και το άλλο για να το βάλουμε στο ψυγείο μέχρι να βρούμε μια εύκολη συνταγη για μουστοκούλουρα...
ο μούστος την πρώτη μέρα την δεύτερη μέρα έχει ήδη γίνει διαυγές το υγρό
και μυρίζει ωραία......
Και η κατασκευή μας , κλασικό σταφύλι με αποτύπωμα φελλού.....
Επόμενος πίκανας : Φρανσίσκο ντε Γκόγια.....
Πώς τον έφτιαξε τον πίνακα ο ζωγράφος; τον φαντάστηκε; τους έβλεπε τους ανθρώπους; Χρησιμοποίησε μοντέλα; και αν τα μοντέλα ήμασταν εμείς;
ακόμη εμείς δεν έχουμε γωνιά μεταμφίεσης για τον απλό λόγο δεν έχουμε με τι να μεταμφιεστούμε, έφερα λοιπόν στην τάξη ρούχα που χρησιμοποιεί στο σπίτι η κόρη μου για τις δικές της μεταμφιέσεις και τα μοντέλα μας πήραν πόζα για να τους αποθανατίσει όχι ο ζωγράφος αλλά ο φωτογραφικός μας φακός....
και κάπως έτσι τελείωσε και αυτή η εβδομάδα....τραγουδώντας στον αέρα με το τσιριτιρι τσιριτρο
Πολύ ωραίες οι δραστηριότητες σας Έφη! Πολύ καλή δουλειά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΛΙΟ ΑΡΓΑ ΠΑΡΑ ΠΟΤΕ. ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ! ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ ΟΛΗ Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΥΓΟ! ΚΡΑΤΩ ΙΔΕΕΣ! ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ καλή προσέγγιση !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτα τυπώματα ....μοναδικά !!!!
Εφούλα σαν να μην πέρασε μια μέρα από τότε που ανταλλάζαμε τις σημειώσεις μας και τρέχαμε πανικόβλητες να ετοιμάσουμε τα προγράμματα της Κουτσουβάνου.Τελικά άξιζε τον κόπο!!!ΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟΟ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίες οι ασκήσεις γραφης αλλα και η προσέγγιση του τρύγου με την τέχνη. Βγήκε πολύ καλή η ζωγρφική με τα λαδοπαστέλ!! Συγχαρητήρια!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίες δρστηριότητες!!! Η δε μάσκα της αλεπούς ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή