Σελίδες

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022

Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Τι χρώμα έχουν τα συναισθήματα! Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία



Αλήθεια πού ζουν τα συναισθήματα; Ζουν μέσα μας, στο κεφάλι μας , στην κοιλιά μας , στην καρδιά μας.

Διαβάζουμε  με τα παιδιά το βιβλίο

 και συζητάμε για τα συναισθήματα που συναντάμε με τον Νικηφόρο αλλά και αυτά που ξέρουμε εμείς και τα καταγράφουμε.  Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε πώς νιώθουμε εκείνη τη στιγμή.



                                           
 















Φτιάχνουμε καρτέλες με τα συναισθήματα και τα αρχικά τους.   Σκορπάμε τα αρχικά στο πάτωμα και ζητάμε από τα παιδιά να διαλέξουν τυχαία ένα συναίσθημα και να βρουν το αρχικό του.. Το παιχνίδι συνεχίζεται και αντίστροφα.






Κρατάμε τα βασικά συναισθήματα και με τα υπόλοιπα συμπληρώνουμε το δέντρο των συναισθημάτων.

Με τα βασικά συναισθήματα κάνουμε αντιστοίχηση του αρχικού ονόματος στον πίνακα και έπειτα ως φύλλο εργασίας ατομικά.

                                    



                                                                 
Mε το Βeebot  προσπαθούμε να ενώσουμε και πάλι τα συναισθήματα με το αρχικό τους γράμμα. Έχουμε 3 βασικά συναισθήματα , τα παιδιά διαλέγουν με ποιο συναίσθημα θα παίξουν και φτιάχνουν διαδρομές για να το ενώσουν με το αρχικό του.

 Οι μαριονέτες συναισθήματα μας βοηθούν να αποφασίσουμε-συζητήσουμε, πότε νιώθουμε χαρά, λύπη, θυμό, ζήλεια και να τα καταγράψουμε.
 

Στη συνέχεια σε πίνακα διπλής εισόδου δηλώνουμε για κάθε έναν από εμάς τι χρώμα έχουν τα συναισθήματα.... στο τέλος φτιάχνουμε μια αφίσα βασισμένη στα αποτελέσματα που μας έδωσε ο πίνακας.







Φτιάχνουμε μαριονέτες για την παγκόσμια ήμερα χαμόγελου!



Στο τέλος της ημέρας χωριζόμαστε σε ομάδες ανάλογα με το χρώμα των συναισθημάτων. Κάθε ομάδα χορεύει  με χρωματιστές γκοφρέ κορδέλες ανάλογα με το συναίσθημα που εκπροσωπεί.

Τί με κάνει χαρούμενο ; τι με κάνει λυπημένο;   Με τα καπέλα της χαράς και της λύπης, τα παιδιά παίζουν (όπως μουσικές καρέκλες) και μιλούν για τις χαρές και τις λύπες τους. 


                                     

Διαβάζουμε το λαϊκό παραμύθι "Η Αγάπη και ο Πλούτος"
Τα παιδιά γίνονται ηθοποιοί , αναλαμβάνουν ρόλους και αναδιηγούνται την ιστορία. Ζωγραφίζουμε τι είναι αγάπη και σε φύλλο εργασίας βάζουμε στη σωστή σειρά  τα γράμματα της ΑΓΑΠΗΣ
                                                                            (προνήπια)        (νήπια)

Τα παιδιά ενδιαφέρονται όμως κυρίως για αυτά που τα φοβίζουν.  Έτσι ζωγραφίσαμε τους φόβους μας, τους παίξαμε και προσπαθήσαμε να βρούμε κάτι αστείο για να σκεφτόμαστε και να τους ξεπερνάμε.  Φτιάξαμε το καπέλο που τρώει φόβους, τους βάλαμε μέσα και το κλείσαμε καλά... Οι φόβοι μας είναι καλά κρατημένοι στο σχολείο.







Παιχνίδια με καρτέλες που έπρεπε τα παιδιά να αναγνωρίσουν από την έκφραση το συναίσθημα και να το αντιστοιχήσουν με τον τροχό των συναισθημάτων. 












(Τα βρήκα στο pinterest αλλά δε θυμάμαι που!!!)
και ζάρια με συναισθήματα για παιχνίδια μίμησης και ρόλων









 Αλλά η πολύ δουλειά έπεσε με την προσπάθειά μας να φτιάξουμε ένα lapbook  που να τα έχει όλα μέσα. Και το Θυμό. Τι με κάνει να θυμώνω;;; να γίνομαι ταύρος;;; και πως το αντιμετωπίζω;;;

Την ιδέα για το θυμόμετρο την πήρα από



και φτιάξαμε αυτό!!!!










συν θυμόμετρο τάξης

                         και κουτί ηρεμίας για να ασχολούμαστε μέχρι να ηρεμήσουμε                              


Βιβλιογραφία:








Οι περισσότερες δραστηριότητες είναι εμπνευσμένες από:



και για να κλείσουμε το πρόγραμμα είδαμε το :






Καλή συνέχεια....
Έφη!


2 σχόλια: