Τις τελευταίες εβδομάδες ασχολούμαστε με το σώμα μας, τόσο τα ορατά του σημεία όσο και τα εσωτερικά όργανα
Κάναμε μια διερεύνηση για να δούμε τι γνωρίζουν τα παιδιά και τι τα ενδιαφέρει περισσότερο και σιγά σιγά ξεκινήσαμε να ξετυλίγουμε το θέμα μας.
Τα παιδιά μας μιλούν για τα μέρη του σώματος που γνωρίζουν
και στη συνέχεια τα χωρίζουμε σε δύο ομάδες , σε αυτά που τα βλέπουμε και σε αυτά που δεν τα βλέπουμε
Φτιάξαμε ένα περίγραμμα με τη βοήθεια ενός παιδιού και αρχίσαμε να τοποθετούμε τα όργανα του σώματος που βλέπουμε, αρχικά με το πρόσωπο..
και στη συνέχεια επεκταθήκαμε και στο υπόλοιπο σώμα.
Κόψαμε και κολλήσαμε σωστά το παζλ του σώματος
Παράλληλα τα παιδιά μίλησαν για τη συμμετρία του σώματος, έπαιξαν παιχνίδια, όπως να σκεπάσουν έναν φίλο τους ώστε να φαίνεται ο μισός και να προσπαθήσουν να τον ζωγραφίσουν, έφτιαξαν συμμετρικά ανθρωπάκια με ξύλινα τουβλάκια, έπαιξαν με έννοιες μέσα, έξω, πίσω, κάτω με μια εφημερίδα και παιχνίδια στην αυλή .
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τα μικρόβια που κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να μπουν στο σώμα μας και να μας αρρωστήσουν...είναι μικρά, μικροσκοπικά και πολύ πολύ ζουζουνιάρικα!!!! κρύβονται στα χέρια μας και μόλις εμείς τα βάλουμε στο στόμα, είτε καταλάθος είτε επειδή ξεχάσαμε να τα πλύνουμε ορμούν για να μας πολιορκήσουν!!!!
Μοιάζουν κάπως έτσι:
ή έτσι:
Χαμογελούν μοχθηρά
αλλά φοβούνται το νερό και το σαπούνι
Και ένα αυτοσχέδιο σταυρόλεξο για να γράψουν όλοι όσοι δεν πρόλαβαν να γράψουν στον πίνακα και παραπονιούνται
Επόμενο στάδιο τα δόντια που και αυτά βάλλονται από διάφορα μικρόβια όπως η τερηδόνα.
Φτιάξαμε λέξεις, τις μετρήσαμε, βρήκαμε τη μεγαλύτερη και τη μικρότερη (το υλικό νομίζω είναι από το Πυθαγόρειο , αν κάνω λάθος διορθώστε με).
φτιάξαμε την ιστορία που κύριου Ιπποπόταμου που δεν φρόντιζε τα δόντια του και την είπαμε ο καθένας με το δικό του τρόπο
Ζωγραφίσαμε τις εμπειρίες μας από τον οδοντογιατρό
Διαβάσαμε το πονεμένο δοντάκι
Φτιάξαμε οδοντόβουρτσες
και μαριονέτες χαρούμενο-λυπημένο δοντάκι
( εδώ, καθώς περιμένουν τα παιδιά τη σειρά τους για να κολλήσουν το γλωσσοπίεστρο στο δοντάκι, βλέπουμε πώς κάποια παιδιά φτιάχνουν συμμετρικά σώματα με τα κομμάτια= εμπέδωση)
Δοντάκια λυπημένα που μετά από ένα καλό βούρτσισμα μεταμορφώνονται σε χαρούμεα
Διαβάσαμε και τα:
Να πω ότι η τριχονεράιδα είναι το οδοντικό νήμα και έκανε τρομερή εντύπωση στα παιδιά!!!
Τέλος ασχοληθήκαμε με τα εσωτερικά όργανα και τη λειτουργία τους...κυρίως για την καρδιά και τον εγκέφαλο.
Βάλαμε τα όργανα που γνωρίζουμε στο δικό μας περίγραμμα, τα ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε τις αντίστοιχες καρτέλες.
Και στον κύριο Σκελετούλη( http://effiekakar.blogspot.gr/2013/11/blog-post_10.html ), κολλήσαμε τα εσωτερικά όργανα που βρήκε στο διαδίκτυο η συνάδελφος.
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ! ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΠΟΣΟ ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΕΣ ΒΓΗΚΑΝ ΟΙ ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΕΣ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφή