Σελίδες

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015

Μαίρη Πινέζα: Η Γνωριμία μας!!!

Φέτος , το σχολείο θα συμμετέχει στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τίτλο "Η Μαίρη Πινέζα σε νέες περιπέτειες".  Η Μαίρη Πινέζα είναι ένα μεγάλο εντυπωσιακό βιβλίο με πρωταγωνίστρια φυσικά μια πινέζα που περιπλανιέται στον κόσμο ....φέτος λοιπόν τα παιδιά του σχολείου μας , θα την ταξιδέψουν στις δικές τους περιπέτειες και πραγματικά ανυπομονούμε να τις διαβάσουμε.  
Για να στηρίξουμε τις προϋποθέσεις του προγράμματος , το εντάξαμε μέσα στο θεσμό της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.  Είναι και αυτό ένα βιβλίο που τα παιδιά το δανείζονται με τη σειρά , και αντί να ζωγραφίσουν τι τους άρεσε , διηγούνται και ζωγραφίζουν μια νέα περιπέτεια.   
Στην αρχή παρουσιάσαμε όλα τα βιβλία και εξηγήσαμε τον τρόπο δανεισμού ...έχουμε ατομικές καρτέλες δανεισμού , και μικρές θήκες που περιέχουν μια φωτοτυπία του εξώφυλλου κάθε βιβλίου και μικρότερα ίδια χαρτάκια που τα παιδιά τα κολλάνε στις καρτέλες .  Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά βλέπουν και θυμούνται ποια βιβλία έχουν δανειστεί.... Θα γράψουν τον τίτλο του βιβλίου, αργότερα, στο έντυπο που τους δίνουμε για να ζωγραφίσουν.
Πρώτα λοιπόν "συστήσαμε" τα βιβλία στα παιδιά, συζητήσαμε για τα χρώματα , τα σχήματα τους.  Αποφασίσαμε για το που θα τα έχουμε.  Δεν υπάρχει χώρος για σταθερή γωνιά δανειστικής, και έτσι να βάλαμε σε ένα ξύλινο κιβώτιο...μαναβικής.  Φέραμε τη νεράιδα των βιβλίων για να τα προσέχει και να θέσει τους όρους της για το πώς φερόμαστε στα βιβλία. Γράψαμε και υπογράψαμε τους κανόνες δανεισμού και συμπεριφοράς και τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχησης με τα βιβλία και τα φακελάκια  για να ξέρουν τα παιδιά πώς να ψάξουν για να συμπληρώσουν την καρτέλα τους.







 Μετά ήρθε η Μαίρη....ναι ήρθε η ίδια στο σχολείο για να μας δει και να μας συντροφεύει. Μας έδειξε το βιβλίο της και μας διάβασε δύο σελίδες.... Μας είπε ότι θα πήγαινε στο σπίτι κάθε παιδιού που θα δανειζόταν το βιβλίο της για να ακούσει πρώτη τις νέες της περιπέτειες. Μας έδειξε ακόμη και το χαρτί που θα γράφουν και θα ζωγραφίζουν τα παιδιά...γράφει πάνω: "Ε Τ Σ Ι   Ν Ο Μ Ι Ζ Ε"...

ΜΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΊΟ ΜΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Φυσικά δεν μας χάλασε το χατήρι να φωτογραφηθεί μαζί μας και να μας κάνει να χαμογελάσουμε!!!!







Η φιλαναγνωσία όμως θέλει και δράσεις.... για αρχή διαβάσαμε το όνομα της Μαίρη, το χωρίσαμε σε φωνήματα , τα απαριθμήσαμε , τα μετρήσαμε , τα αντιστοιχήσαμε ένα προς ένα με τους αριθμούς.  

















 Η Ευαγγελία ανέλαβε να γράψει την πρώτη ιστορία και τοποθέτησε τη Μαίρη στο ταμπλό ανακοινώσεων ενός έμπορα , ανάμεσα σε άλλες πινέζες που της κρατούσαν παρέα , να κρατάει ένα χαρτάκι με μια λίστα για το βιβλιοπωλείο...έτσι δίνει ένα στοιχείο στο επόμενο παιδί που θα πρέπει να τοποθετήσει τη Μαίρη στο βιβλιοπωλείο και εκεί να .........αλλά αυτό θα το μάθουμε την επόμενη φορά !!!




Στο σχολείο η συνάδελφος διάβασε στα παιδιά το βιβλίο :ΠΙΝΕΖΟΒΡΟΧΗ και τα παιδιά στις ζωγραφιές τους έβαλαν την Μαίρη στην ιστορία .....θα την διακρίνετε σίγουρα , είναι η κίτρινη πινέζα με το φιόγκο.




















Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου 2015

Η Ελιά στην τέχνη

Νοέμβριος και φυσικά και εμείς ασχοληθήκαμε με την ελιά.... μέσα σε όλα μιλήσαμε για τους αρχαίους αμφορείς και για το έργο του Θεόφιλου Χατζημιχάλη "Μάζεμα ελιών"....και φυσικά σχεδιάσαμε τα δικά μας έργα τέχνης.























Στην παρεούλα αναλύσαμε το μέρη ενός αμφορέα και φτιάξαμε έναν όλοι μαζί πριν ζωγραφίσουν το κάθε παιδί τον δικό του. Επειδή ο αμφορέας που είχαμε ως πρότυπο είχε ζωγραφισμένες παραστάσεις με την συγκομιδή της ελιάς και ονομαζόταν και αμφορέας λαδιού, τα παιδιά ζωγράφισαν και αυτά  ότι ήθελαν σχετικά με την ελιά.
Στην αρχή σχεδιάσαμε και ζωγραφίσαμε έναν αμφορέα, έπειτα συζητήσαμε για τα μέρη του και τα παιδιά τα έγραψαν με τη βοήθεια καρτέλας αναφοράς.   Τοποθετήσαμε τον αμφορέα στη γωνιά της γραφής και σιγά σιγά βάλαμε στη σωστή θέση τις καρτέλες που έγραψαν τα παιδιά.  Στο τέλος ζωγράφισε ο καθένας τον δικό του.